Застосування інноваційних методів навчання, зокрема інтерактивних методів, сприяють розвитку творчих здібностей особистості, дають можливість проявити інтелектуальну активність, ініціативність в навчанні кожній особистості.
Використання інтерактивного навчання не самоціль. Це лише засіб для досягнення тієї атмосфери в класі, яка найкраще сприяє співробітництву, порозуміння і доброзичливості, надає можливості дійсно реалізувати особистісно-орієнтоване навчання. На своїх уроках я застосовую різноманітні форми й методи навчання, прагну, щоб кожен учень був активним його учасником адже вчитель – це творець уроку, а учні в класі – його асистенти, без яких не відбувається навчальне дійство.
Існує велика кількість різних методів, способів чи прийомів, які дозволяють
активізувати активність учнів на уроці для кращого засвоєння матеріалу,
розвитку практичних навичок чи творчих здібностей, виховання позитивних якостей
та формування моральних цінностей. Однак основним структурним елементом
навчального процесу був та залишається урок.
Особисто для мене результатом такого уроку є зростання інтересу учнів,
зацікавлення їх; відчуття зміни ставлення учнів до вчителя, зміни атмосфери в
класі.
Інтерактивні технології
реалізуються на різних етапах нетрадиційного уроку. Урок-гра
з математики «Показникові рівняння та нерівності», презентація до уроку.
У старших класах групова робота також зарекомендувала себе з позитивної
сторони. Так, при вивченні теми "Сила Ампера”, в 10 класі, клас ділиться
на групи (по 4 уч.). Кожній групі даю блок запитань, на які вони повинні дати
відповідь, користуючись підручником, приладами, таблицями, довідниками.
Різновидом загальногрупового обговорення є технологія "Мікрофон”, яка
надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на
запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.
На початку уроку важливо створити в
учнів певний рівень мотивації для подальшої активної та результативної
діяльності на уроці. Слід учнів зацікавити, пробудити в них інтерес до вивчення
даної теми, переконати в практичній, теоретичній чи соціальній значимості
виучуваного матеріалу. Для цього іноді застосовую інтерактивну вправу «Мозковий штурм».
На уроках математики 6 класу використовую інтерактивні вправи розроблені за допомогою LearningApps, наприклад «Дії з раціональнимичислами», «Розв’язування рівнянь».
На уроках математики 6 класу використовую інтерактивні вправи розроблені за допомогою LearningApps, наприклад «Дії з раціональнимичислами», «Розв’язування рівнянь».
На уроці фізики, як прикладом використання інноваційних
методів є використання методу «Пазл».
При вивченні теми «Розв’язування задач по темі “Перпендикулярність прямої і площини”» (10 клас) використовую прийом «Незакінчене речення»
При вивченні теми "Дослідження та побудова графіка функції" в 11 классі доцільно використовувати метод "Інсерт"
Часто використовую на уроках такі методичні прийоми, як "Снігова куля", " Лист з дірками", "Т - схема".
Також на уроках використовую тести для перевірки знань учнів, які створені можливостями Google: "Текстовий редактор", "Призма".
При вивченні теми «Розв’язування задач по темі “Перпендикулярність прямої і площини”» (10 клас) використовую прийом «Незакінчене речення»
При вивченні теми "Дослідження та побудова графіка функції" в 11 классі доцільно використовувати метод "Інсерт"
Часто використовую на уроках такі методичні прийоми, як "Снігова куля", " Лист з дірками", "Т - схема".
Також на уроках використовую тести для перевірки знань учнів, які створені можливостями Google: "Текстовий редактор", "Призма".
В результаті використання цих
технологій учні вчаться оперативно та критично мислити, аналізувати
завдання, виробляти самостійні рішення, коротко і чітко викладати власні,
розуміти інших та бути готовим до
співпраці. Все це підвищує активність учнів у освітньому процесі, їх зацікавленість,
навчальний матеріал, що вивчається засвоюється повніше.
Комментариев нет:
Отправить комментарий